Ana içeriğe atla

İliadin'i Nasıl Bıraktım? Otrivine-İliadin Bağımlılığı

iliadin photo ile ilgili görsel sonucu

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba :)

Bugün biraz tıbbi bir konudan bahsedip sizinle tecrübelerimi paylaşacağım. Kendim bu konuda çok sıkıntı çektiğim için başkalarına da yardımcı olabilmeyi umuyorum.

2 ay kadar önce alerjiden veya sinüzitten (sebebini tam bilmiyorum) burnum aşırı tıkanmıştı ve işlerimi yapamıyordum. Evde de lanet İliadin vardı. Dayanamayıp bir fıs sıktım. O ne rahatlama... Dünyalar benim olmuştu 20 saniye içinde.

Sonra içini okudum ve 4-5 gün kullanırım dedim. 4-5 gün kullandım ama burnum asla açılmıyordu. Sıkmayayım diyorum, yok geçmiyor, ne uyutuyor ne yemek yediriyor ne su içiriyor. Boğulacak gibi oluyorum.

Böylece İliadin bağımlılığım başlamış oldu. Artık her gün günde 2-3 kez her deliğe 2-3 defa sıkıyordum. Bir süre sonra burnumun içi acımaya başladı ve koku alma duyumu kaybettim.

İşte ben de o bağımlılardan biri olmuştum. Çantamda yedek İliadin taşıyordum. Yanımda olmadığında eyvah deyip eczane aramaya başlıyordum.

Bu durum 1 ay kadar böyle gitti. Sonra İnternet'te tek burun deliğine sıkarsam diğerinin zamanla iyileşeceğini okudum ve buna gerçekten inandım. Hem de bırakmak çok kolay olacaktı.

O günden itibaren tek burun deliğine sıkmaya başladım, 3 hafta öyle devam ettim. Ama diğer burun deliğim açılmadı, hâlâ koku alamıyordum. Sadece içindeki yaralar iyileşmişti. Bunun nedeni sanırım iki deliğin arkada birleşiyor olması. Yani ben tek deliğe sıksam bile burun ondan alacağı zararı her türlü alıyor.

İnternet'ten okuduklarım beni korkuttu. Çünkü 5 yıl boyunca kullananlar vardı ve burun etleri çok büyümüş ve doktorlar ameliyatı bile reddeder olmuş. O raddeye gelmek istemiyordum.

Sonunda karar verdim. Her gün papatya ve viks buğusu yapmaya başladım. Başıma bir havlu atıp yüzüm yanana kadar buharı çekip sonra biraz dinlenip aynı şeyi tekrar yaptım. İlk buğuda yarım saat boyunca burnum açık kaldı, her iki deliği de. Sonra tabi gene tıkandı.

3-4 gün buğuya devam ettim. İliadin'i de günde sadece bir kez kullandım. Ama onu tamamen bırakmam gerekiyordu. Buharın çare olacağını anladım ve Vicks Inhaler ürününü satın aldım.

Alırken su kaynatma özelliği olduğunu sanıyordum ama öyle değilmiş. İçine sıcak su ve vicks tablet koyuyorsunuz, termos gibi bir şey. Bana tek faydası tencereyle uğraşmamak oldu açıkçası. Ama İliadin'siz ilk gecemi bununla geçirdim diyebilirim. Arada kalkıp bunu koklayarak uyumuşum. Etkisi 2-3 dakika sürdüğü için o 2-3 dakikada uyudunuz uyudunuz yani.

İlk günüm bitince kendime güvenim geldi ve buhara devam ettim. Ama buhar geçici bir çözüm gibi gelmişti. Dışarı çıktığımda mahvoluyordum yanıma buhar alamadığım için.

Sonra deniz suyuna başladım. Burnuma tazyikli bir şekilde sıkıp suyun genzime kaçmasını sağladım. Burnum çok tıkalı olduğu için diğer delikten çıkması mümkün değildi. Buna da 2-3 gün kadar devam ettim. Böylece İlliadin'siz üç günüm bitti ama hâlâ burnum tıkalıydı.

Bir eczaneye gidip alerjim olduğunu ve İliadin bağımlılığımı anlattım. Bana Risonel Sprey ve Rupafin hap verdi. Bunları düzenli olarak kullanmaya başladım. 2. gün burnum açıldı.

Bunun yanı sıra, İzmir'de fuardan aldığım bir ürün çok işime yaradı. İçinde kekik ve okaliptus olan bir yağ. Burun deliklerinin kenarına sürüyorsunuz, burnunuz anında açılıyor. Hayatımda bu kadar burun açıcı bir ürün görmedim. Bırakmamda çok büyük etkisi oldu. Stantın adı Ayvalık Sabuncusu. Türkiye'nin her yerine gönderim yapıyor. Deneyebilirsiniz.
Sipariş için Whatsapp numarası 0534 481 7674.

Şu anda İliadin'siz dördüncü günüm bitti ve günün yüzde 75'inde rahat nefes alabiliyorum. Gece saatlerinde burnum tıkanıyor ama onun da geçeceğine eminim. Burnumun içi artık kuru değil ve yaralar geçti. Koku hâlâ alamıyorum, ki düzelmesi uzun sürebilir.

Şimdi size denediğim her şeyi yazayım. Tam olarak hangisi işe yaradı bilmiyorum ama siz de hepsini deneyebilirsiniz. Zararlı şeyler değiller.

- Klima kullanıyorsanız mutlaka ortam nemlendirici alın, nemsizlikte burun felç oluyor.
- Deniz suyunu düzenli olarak burnunuza çekip genzinize kaçırmaya çalışın.
- Geceleri uyumak için naneli yağ gibi bir şey sürebilirsiniz burna.
- Burnunuzun içine zeytinyağı damlatmayı deneyin.
- İliadin'i aşama aşama bırakmak işe yaramayabilir. Aniden kesin.
- Sürekli sümkürmeye çalışmayın. Burnu kendi hâline bırakınca daha çok açılıyor.
Alerjiniz varsa söylediğim ilaçları deneyin. Sinüzit varsa Aferin Sinüs kullanın.
Mutlaka ama mutlaka papatya-viks buharını deneyin.
Bir soğanı ikiye kesip koklamaya çalışın. İçinde ne var ne yoksa boşaltır, rahatlama sağlar.
Son olarak, dediğim gibi kekik ve okaliptuslu yağı deneyin. Ama aşırıya kaçmadan kullanın. 

İşte benim İliadin maceram bu şekildeydi. Kendisiyle vedalaştım ve bu kadar kısa sürede burnumun açılacağını tahmin etmiyordum. Siz de kurtulmak istiyorsanız, inanın ki 2-3 gün zorluk çektikten sonra her şey yoluna giriyor.

Hoşça kalın :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Blog Keşif Etkinliği

KATILIMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER, ETKİNLİĞİ SONLANDIRIYORUM, YENİ ETKİNLİKLERDE GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE :) Merhaba sevgili blog yazarı arkadaşlarım :) İki senedir blog yazdığım halde oldukça az takipçim var ama olsun yazmak zevkli, okunsa da okunmasa da :) Okuyanlar bana yeter. Ama gelin görün ki şu az takipçili halimle içimden bir blog keşif etkinliği başlatmak geldi, belki birilerine ve kendime faydam olur, birlikte yükseliriz diye. Etkinliğime katılmak için sağ taraftaki izleyiciler kısmından beni takip etmeniz ve bu yazının altında blog linkinizi ve blogunuzun konusunu yazmanız yeterli :) İsteyenler bloglarının ayrıntılı tanıtımını da yapabilir, onu da yayınlarım. Umarım faydalı bir etkinlik olur :) Katılımcılar 1.   ucanari.com :  Kozmetik, kitap, hobi ve diğer herşey 2. guzelliksenfonileri.blogspot.com.tr :  Güzellik, bakım ve mutfağa dair deneyimler 3. biposetkitap.blogspot.com :  Kitap-film yorumları 4.   turgayaksoy.blogspot.com.tr :  Gündem

Muhabbet Kuşu Nasıl Konuşturulur ve Nasıl Eğitilir?

Kendimi bildim bileli bizim evde muhabbet kuşu vardır. Önce İbo vardı, tabiki konuşuyordu, 6 yaşında öldü. Sonra başka bir "İbo" aldık, o 11 sene yaşadı ve öldü. Son olarak bir "Çiko"muz var ki dünyalar tatlısı, yıkanmış haliyle resmini sol tarafta görebilirsiniz. En çok çenesi düşük olan kuşumuz Çiko oldu. Bu işte artık uzmanlaşmış biri olarak aldığınız muhabbet kuşlarını konuşturabilmeniz için size bazı ipuçları vermek istiyorum. Başta, çoğunuzun bildiği gibi muhabbet kuşunun konuşabilmesi için, erkek olması gerekiyor. Peki dişi kuşlar konuşmaz mı? Çok nadir de olsa bir kaç kelime söyledikleri görülmüştür. Ancak şakır şakır konuşması için kesinlikle erkek olması gerekiyor. Yani insanlardaki durumun tam tersi, kadınlar çok konuşur ya hani :) Peki bir muhabbet kuşunun erkek olduğu nasıl anlaşılır? Burnunun renginden. Eğer burnu renkli ise erkektir.Aşağıdaki resimde burnu renksiz olan dişi, renkli olan erkek. Diyelim bütün şartlar tamam, erkek bir muh

Uçan Arı Miss Giordani Kampanyası

Yeni bir çekilişle herkese merhaba. Bu kez Oriflame'in en yeni ve en güzel kokularından biri olan Miss Giordani parfümü 1 kişiye hediye etmek istiyorum. http://tr.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCode=30399 Katılım Koşulları -Blogger'da izleyicim olmak ( 1 çekiliş hakkı ) Çekiliş haklarınızı arttırmak isterseniz; -Kampanyayı herhangi bir platformda paylaşmak ( +1 çekiliş hakkı ) -Oriflame'den 0-10 TL arası sipariş vermek ( +2 çekiliş hakkı ) -Oriflame'den 10-20 TL arası sipariş vermek ( +3 çekiliş hakkı ) -Oriflame'den 20-50 TL arası sipariş vermek ( +4 çekiliş hakkı ) -Oriflame'den 30 TL üzeri sipariş vermek ( +8 çekiliş hakkı ) Son katılım tarihi 1 Kasım 2014'tür. Herkese bol şans dilerim. Siparişleriniz için ucanariblog@gmail.com'a mail atabilirsiniz. Not: Çekilişin şeffaf olabilmesi için sipariş verildiğinde bu başlığa ekleme yapacağım.